Uczniowie klasy 2 i 3 podczas zajęć pozalekcyjnych utrwalali wybrane części mowy: rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki. Dzieci pracowały z wykorzystaniem tablicy interaktywnej zakupionej w ramach programu „Aktywna tablica”. Podczas zajęć uczniowie wykonywali interaktywne zadania w aplikacji Wordwall, która służy do tworzenia ćwiczeń interaktywnych i drukowanych, z możliwością sprawdzenia wyniku ucznia. Zajęcia prowadziła Pani Celina Manaj
Jak nauczyć się skrzyżowań? Kluczem do tego celu jest dobra znajomość znaków i ich hierarchii. Znajomość tych z nich, które określają pierwszeństwo to podstawa i absolutne minimum, aby móc poruszać się rowerem po drogach. Bardzo pomocnym rozwiązaniem w tym zakresie jest nauka przy pomocy ruchomych animacji. Aktywna tablica, laptop, program „Interaktywne krzyżówki drogowe” to narzędzia TIK, które uczniom klasy 4, przyszłym rowerzystom pomagają zrozumieć jak przejechać bezpiecznie przez skrzyżowanie. Z pomocą tych narzędzi proces przygotowania się do zdobycia Karty Rowerowej staje się łatwiejszy i ciekawszy.
Aktywna tablica, laptop, program „Interaktywne krzyżówki drogowe”, „Kalkulator temperatur” to narzędzia TIK jakie zostały wykorzystane na lekcji techniki i fizyki podczas realizacji tematów: Kolejność przejazdu na skrzyżowaniach” oraz „Cząsteczkowa budowa ciał”. Uczniowie podczas zajęć ustalali kolejność przejazdu przez skrzyżowania na symulacjach skrzyżowań, co w znacznym stopniu ułatwiło opanowanie i zrozumienie zasad obowiązujących w ruchu drogowym. Dzięki zastosowaniu narzędzi TIK, uczeń miał możliwość zaprezentowania zachowania rowerzysty w określonych sytuacjach. Na lekcji fizyki natomiast interaktywny kalkulator temperatur pozwalał na sprawdzenie, czy zależność między temperaturą wyrażoną w stopniach Celsjusza a wyrażoną w kelwinach i odwrotnie jest prawidłowo wyznaczona; filmiki z danego zakresu wprowadzały w trudny aczkolwiek fascynujący świat cząsteczkowej budowy ciał. Czas przeznaczony na wykonanie zadania z użyciem interaktywnych narzędzi mobilizuje ucznia do podejmowania szybkich decyzji. Dzieci potrzebują mniej czasu na opanowanie tych samych umiejętności niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod nauczania, są bardziej zaangażowane w uczenie się i aktywnie uczestniczą w lekcjach, często pomagają sobie wzajemnie.
Aktywna tablica to rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnej. Wykorzystanie interaktywnych pomocy dydaktycznych na lekcji matematyki pozwoliło na prezentowanie treści kształcenia w bardziej interesujący sposób. Wykorzystanie zdjęć, filmów, czy animacji ułatwiło uczniom zrozumienie pojęć i tematów, a konkretne przykłady graficzne z zakresu: „Pól powierzchni, objętości i rodzajów graniastosłupów” w klasie 8 oraz „Działań na liczbach wymiernych” w klasie 7 połączyły uczniów którzy wykonywali zaproponowane zadania, wspierali siebie nawzajem, by uzyskać pozytywny efekt swojej pracy. Aktywna tablica oraz wykorzystanie interaktywnych programów podczas lekcji pozwoliło na poznanie matematyki z nieco innej strony, zainspirowało młodzież do rozwiązywania różnego rodzaju zadań i problemów.
Dnia 25 listopada 2022 r. uczniowie kl. IV Szkoły Podstawowej w Stawie brali udział w zajęciach wyrównawczych z języka polskiego. Temat tego spotkania dotyczył pisowni wyrazów z "h" i "ch", a cel opierał się na powtórzeniu zasad ortograficznych oraz ćwiczeniu umiejętności stosowania ich w praktyce. Uczestnicy, pracując na tablicy interaktywnej, chętnie wykonywali dyktanda, doskonaląc przy tym ortografię z zakresu wyrazów z "h" i "ch".
Zajęcia prowadziła Honorata Trawinska - Sobczuk.
Podczas zajęć z matematyki uczniowie klasy VI doskonalili umiejętność działań na liczbach naturalnych oraz mieli możliwość mierzenia i odczytywania miar kątów. Nauka poprzez zabawę daje duże efekty, a uczniowie chętnie angażują się w zadania. Na zajęciach wykorzystano monitor interaktywny.
Pracując na lekcjach oraz zajęciach dodatkowych z matematyki uczniowie pracują z tablicą interaktywną służącą do prezentacji treści. Uczniowie podczas pracy przede wszystkim muszą ze zrozumieniem czytać polecenia pojawiające się na ekranie. Dzięki takiej technologii wychowankowie są bardziej zaangażowani w lekcję a co za tym idzie? Im więcej zrobią sami tym więcej zapamiętają. I tak w klasie IV dziewczynki ćwiczyły zamianę cyfr rzymskich na arabskie i na odwrót oraz zamianę jednostek masy. Natomiast w klasie VI uczeń obliczał miary kątów w czworokątach i trójkątach oraz ćwiczył własności trójkątów.
Dnia 10.11.2022 r. podczas zajęć specjalistycznych (korekcyjno- kompensacyjnych) uczniowie klasy V rozwijali swoją sprawność motoryczną z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
Z wykorzystaniem programów dołączonych do tablicy uczniowie mają możliwość w ciekawy sposób rozwijać zarówno sprawność motoryczną, a przy okazji trenować spostrzeganie wzrokowe, pamięć wzrokową, koordynację wzrokowo- ruchową oraz koncentrację uwagi, a przy tym świetnie się bawić.
Zajęcia odbyły się "pod okiem" Pani pedagog - Wioletty Kić- Łuczyńskiej
Dnia 8.11.2022 w ramach Zespołu wyrównawczego z języka polskiego w klasie piątej, odbyły się zajęcia doskonalące zasady ortograficzne - Pisownia cząstki "nie" z różnymi częściami mowy. Uczniowie, poprzez gry i zabawy interaktywne, doskonalili trudne i zawiłe reguły polskiej ortografii. W trakcie zabawy wywiązała się zdrowa rywalizacja, kto dokona większej ilości prawidłowych odkryć. Na pewno w najbliższych pracach pisemnych będę widział owoce tej nauki przez zabawę. Zajęcia prowadził Rafał Czacorek.
Dnia 08.11.2022 r. podczas zajęć specjalistycznych (korekcyjno- kompensacyjnych) uczniowie klasy VI trenowali zasady ortograficzne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Z wykorzystaniem programów dołączonych do tablicy uczniowie mają możliwość w ciekawy sposób rozwijać zarówno umiejętność poprawnego stosowania zasad ortograficznych, wzbogacać swoje słownictwo, ale także trenować wiele innych umiejętności takich jak spostrzeganie wzrokowe, pamięć wzrokową, pamięć słuchową, koncentrację uwagi, a przy tym aktywnie uczestniczyć w zajęciach.
Zajęcia poprowadziła Pani pedagog- Wioletta Kić- Łuczyńska
Podczas zajęć dodatkowych z języka polskiego uczniowie klasy VII doskonalili znajomość zasad pisowni wyrazów z „ó” i „u”. Z wielkim zaangażowaniem wykonywali różnorodne zadania (rebusy, krzyżówki, zadania z lukami itp.). Zajęcia te były dla nich nie tylko lekcją ortografii, ale również świetną zabawą.
Dnia 28.10.2022 r. odbyły się zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze w kl. IV.
Celem tych zajęć było powtórzenie zasad ortograficznych z "o" i "u". Poprzez zabawy ortograficzne uczniowie kl. IV mieli możliwość wykonywania takich ćwiczeń. Próbowali sprostać temu zadaniu pracując i korzystając z tablicy interaktywnej. Zajęcia prowadziła Honorata Trawinska - Sobczuk.
Aktywna Tablica stała się cyfrowym środowiskiem pracy nauczyciela. Pisanie, rysowanie, wyświetlanie filmów, obrazów graficznych; korzystanie z zasobów w czasie rzeczywistym; wykorzystanie na lekcji ćwiczeń interaktywnych, animacji i symulacji do zilustrowania trudnych do opisania zjawisk fizycznych to tylko niektóre sposoby pracy na lekcji matematyki, fizyki, techniki, czy edb. Narzędzia cyfrowe z dostępem do Internetu pozwalają na takie działania i tworzą warunki do zmiany w sposobach nauczania, podnoszą kompetencje uczniów i nauczycieli. Aktywna Tablica to nowoczesny środek dydaktyczny i narzędzie edukacyjne, którego zastosowanie jest uwzględnione m.in. na lekcjach: „Kolejność przejazdu na skrzyżowaniach”, „Dwie proste przecięte trzecią prostą”, „Kąty przyległe i wierzchołkowe”, „Wzajemne położenie prostych i odcinków”, „Dwie proste przecięte trzecią prostą”, „Trzy stany skupienia ciał”, „Własności trójkątów”, czy zajęcia prowadzone w ramach zajęć wyrównawczych z matematyki…
W związku z realizacją w 2021 r. Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica” zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych zamieszczamy plakat informacyjny. Rządowy program „Aktywna tablica” gwarantuje wsparcie finansowe szkołom, które umożliwia wykorzystanie w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych w celu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. W ramach udzielonego wsparcia finansowego zostaną zakupione specjalistyczne programy edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wraz z niezbędnym sprzętem potrzebnym do funkcjonowania pomocy dydaktycznych. W ramach realizacji programu „Aktywna tablica” zaplanowane są szkolenia nauczycieli, spotkania organizowane w międzyszkolnej sieci współpracy szkół realizujących program, lekcje otwarte, wymiana doświadczeń nauczycieli m.in. upowszechnianie tzw. „dobrych praktyk” i opracowanych scenariuszy lekcji z wykorzystaniem TIK.
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.